arrow_back

Vissza

Home Office jógatanfolyam / Irodai jóga

Tartam

Nehézség

Elkezdem

A kurzus az ülőmunka,- és stresszes környezet káros hatásait csökkentő gyakorlatsorokból áll, melyekkel a napi munkavégzés szüneteiben hatékonyan átmozgathatod a gerinced, fokozhatod vérkeringésed. 

Semmilyen előképzettséget nem igényel, kezdők is bátran elkezdhetik. 

Csupán pár perc nyugalomra, minimális helyre és egy székre van szükséged hozzá!

Az irodai ( vagy ülőmunka esetén végzendő) jógáról: 

Gondolom, hogy nem árulok el titkot, ha azt mondom, hogy az ülőmunkának rengeteg negatív élettani hatása van a szervezetünkre nézve, pl.: gerincproblémák, merev ízületek, fájdalmak, rossz tartás, helytelen ülés, izomdiszbalansz.

Vannak mozgásformák, amikkel lehet korrigálni a következményeket, de az ászana gyakorlásnak sok-sok egyéb pozitív hatása is van. Ilyen például az erősödés, lazulás, feszültségek oldása, testi-tudati és lelki szinten is, harmónia megteremtése, növelése, alakformálás, méregtelenítés, összehangolódás.

A jóga igazi értéke ott található meg, amikor alkalmazzuk azt a mindennapi életedben, különösen a kaotikus pillanatokban.

Amiért a jógaprogramot tartjuk legcélravezetőbb megoldásnak az ülőmunka ellensúlyozására az a holisztikus mivolta, komplex hatása,  hiszen különválaszthatatlan fizikai testünk, tudatunk és a lelki világunk egymástól.

Fontos tudni, hogy az irodai jóga nem egyszerűen jógapózok egymásutánisága, hanem, kifejezetten ülő munkát végző, és irodai környezeteben dolgozó emberek számára összeállított, célzott gyakorlás, így kiemelten foglalkozik a helytelen tartásból fakadó problémák kezelésével, az egyensúly, mentális egyensúly területével, stresszoldással.

Tapasztalt pozitív hatásai: 

  • Segít a stresszkezelésben
  • Csökkenti a kiégés kockázatát
  • Erősíti az immunrendszert
  • Oldja testi feszültségeket
  • Emésztőrendszert aktivizálja
  • Keringésre kitűnő hatással van
  • Láb ödémás tüneteit enyhíti
  • Csökkenti a gerinc deformitásait, rossz tartást és annak szövődményeit
  • Lazítja a váll, nyak, derékszakasz, hát, csípő fájdalmait, problémáit

 

Kurzus elemei: 

- Széken végzett, és alló 8-14 perces mozgásgyakorlatok

- Relaxációk

- Pszichológiai támogató anyagok, gyakorlatok

- Légzőgyakorlatok

 

Érdemes tudatosítanunk, hogy nem muszáj mozgásszegénynek, ingerszegénynek lennie az otthoni munkavégzéssel töltött időnek és mindennapjainknak.

Ehhez nyújtunk egy kis segítséget, hogy ezt minden egyes programban résztvevő tudatosan és célzottan tudja megélni, véghezvinni!

 

 

 

 

 

1.

Irodai jóga 1

1p

circle

eszköz nélkül

2.

Irodai jóga 2.

1p

circle

, , , , , ,

3.

Irodai jóga 3.

circle

eszköz nélkül

4.

Irodai jóga 4.

circle

eszköz nélkül